Synod usnáší změny Řádu diakonické práce v tomto znění:
Kde jsou pro to předpoklady, zřizují se v rámci ČCE diakonická zařízení jako střediska různě specializované pomoci potřebným a speciální školy, předškolní a školská zařízení jako právnické osoby v rámci Diakonie ČCE.
Z preambule se vypouští čtvrtý odstavec, který zní:
Pro vzdělávání dětí umístěných ve střediscích Diakonie ČCE se zřizují základní speciální školy, předškolní a školská zařízení jako právnické osoby v rámci Diakonie.
2. Péče prováděná institucionálně ve střediscích Diakonie ČCE, zřízené podle § 4 odst. 1 písm. a) CZ. Diakonie ČCE se řídí ustanoveními Oddílu III. tohoto řádu.
c) poskytovat ve svých střediscích v nezbytném rozsahu zdravotní a s ní související ošetřovatelskou péči,
a) konat pastorační péči a křesťanskou službu v součinnosti se sbory ČCE,
2. Při zřízení střediska uzavře představenstvo Diakonie ČCE s některým sborem ČCE smlouvu o spolupráci s tímto střediskem. Podrobnosti spolupráce upraví středisko písemnou dohodou s tímto sborem. Dohoda nesmí být v rozporu se smlouvou o spolupráci. Středisko každoročně informuje spolupracující sbor o své činnosti a hospodaření předložením výroční zprávy, případně dalšími informacemi, které si spolupracující sbor vyžádá.
3. Pokud jedna ze stran neplní smlouvu o spolupráci, může ji kterákoli z nich vypovědět po předchozím projednání. Představenstvo Diakonie ČCE a příslušný seniorátní výbor pak dohodnou spolupráci s jiným sborem ČCE. Nedojde-li k dohodě o spolupráci střediska s některým sborem ČCE, jmenuje představenstvo Diakonie správní komisi. Nejméně polovina členů správní komise musí být jmenována z členů ČCE. Způsob jmenování správní komise a rozsah jejích práv a povinností stanovuje ŘSC čl. 10 odst. 2 a 3. Správní komise řídí činnost střediska do nejbližšího zasedání synodu. Nejbližší zasedání synodu rozhodne na návrh představenstva Diakonie ČCE o další existenci střediska.
3. Členové představenstva Diakonie ČCE od volby, jeho náhradníci po svém povolání, ředitel od data jmenování složí do rukou předsedy nebo místopředsedy synodu slib obdobný slibu členů správních orgánů ČCE podle jednacího a volebního řádu ČCE (JVŘ čl. 12, odst. 7). Výkonu své funkce se členové představenstva Diakonie ČCE ujímají ihned po vyhlášení usnesení synodu, náhradníci po povolání za člena představenstva, ředitel po svém jmenování.
7. Představenstvo si ze svých členů volí předsedu, místopředsedou je z titulu své funkce vždy ředitel. Oba musí být členem ČCE. Předseda představenstva nesmí být zaměstnancem Diakonie ČCE nebo jejího střediska.
1. Představenstvo Diakonie ČCE se schází podle potřeby, zpravidla desetkrát ročně, nejméně však čtyřikrát ročně. O svých jednáních pořizuje zápisy, které obdrží na vědomí synodní rada, dozorčí rada, předsedové představenstev středisek, ředitelé středisek a škol a ředitel Diakonie ČCE.
d) rozhoduje o pořízení, zcizení, zastavení, zatížení nebo pronájmu nemovitého majetku a s omezením podle čl. 18, odst. 5 písm. d) tohoto řádu,
f) odvolává představenstvo střediska, pokud v závažných věcech neplní svou funkci nebo po delší dobu poškozuje zájmy střediska nebo Diakonie ČCE a iniciuje provedení nových voleb.
4. Představenstvo Diakonie ČCE rozhoduje o všech zásadních záležitostech Diakonie ČCE nezávisle, pokud v souladu s tímto řádem nepotřebuje souhlas jiného orgánu. Představenstvo odpovídá za činnost, hospodaření a majetek Diakonie ČCE.
Do čl. 14 písm. B odst. 4 se vkládá nové písm. e) v tomto znění:
e) působí-li při středisku škola, nejvýše jeden zástupce zaměstnanců školy, navržený zaměstnanci školy
Dosavadní písm. e) se označí jako f).
5. Členové představenstva střediska Diakonie ČCE od volby, jeho náhradníci po svém povolání, ředitel střediska a ředitel školy od data jmenování složí do rukou předsedy nebo jiného člena představenstva Diakonie ČCE, slib obdobný slibu členů správních orgánů ČCE podle jednacího a volebního řádu ČCE (JVŘ čl. 12, odst. 7). Výkonu své funkce se členové představenstva ujímají ihned po potvrzení volby, náhradníci po povolání za člena představenstva, ředitel střediska a ředitel školy po svém jmenování.
9. Představenstvo střediska si ze svých členů volí předsedu, místopředsedou je z titulu své funkce vždy ředitel. Alespoň jeden z nich musí být členem ČCE. Předseda představenstva střediska nesmí být zaměstnancem Diakonie ČCE nebo jejího střediska a manžel/ka kteréhokoli člena představenstva a příbuzní v linii přímé nesmí být vedoucím pracovníkem střediska
1. Představenstvo střediska se schází podle potřeby, zpravidla desetkrát ročně, nejméně však čtyřikrát ročně. O svých jednáních pořizuje zápisy, které obdrží na vědomí představenstvo Diakonie ČCE, ředitel Diakonie ČCE a sbor pověřený spoluprací.
d) rozhoduje o pořízení, zcizení, zastavení, zatížení nebo pronájmu nemovitého majetku a s omezením podle čl. 18, odst. 5 písm. d) tohoto řádu,
4. Rozhodnutí přijatá představenstvem střediska podle čl. 14, část C, odst. 2, písm. d) podléhají schválení představenstvem Diakonie ČCE.
c) metodicky řídí práci středisek a škol (zpravidla prostřednictvím ústředí).
7. Je-li ředitel Diakonie ČCE odvolán nebo z funkce odstoupí, jmenuje synodní rada na návrh představenstva Diakonie ČCE na dobu do jmenování ředitele podle odst. 2 prozatímního ředitele Diakonie ČCE.
4. Zástupce ředitele střediska jmenuje, popřípadě odvolává představenstvo střediska na návrh ředitele střediska.
5. Z výkonu své funkce je ředitel střediska odpovědný představenstvu Diakonie ČCE. Zastupuje-li ředitele jeho zástupce, je odpovědný představenstvu Diakonie ČCE.
1. Jménem Diakonie ČCE (střediska) jednají a podepisují se ředitel a předseda představenstva společně ve všech záležitostech spadajících do výlučné pravomoci představenstva.
e) Představenstvo Diakonie ČCE zajišťuje provádění vnitřní kontroly v Diakonii ČCE a jejích střediscích.
e) Diakonie ČCE předkládá prostřednictvím synodní rady ke schválení synodu právní úkony (koupě, zcizení, pronájem /mimo neopakovatelný do 12 měsíců/, zatížení právy třetích osob) týkající se nemovitého majetku středisek, škol anebo Diakonie ČCE v hodnotě nad 3 000 000,- Kč v každém jednotlivém případě s výjimkou převodů nebo pronájmů nemovitého majetku mezi středisky navzájem, převodů nebo pronájmů mezi středisky a školami anebo převodů nebo pronájmů mezi Diakonií ČCE a střediskem nebo školou. Tyto úkony podléhají pouze schválení představenstvem Diakonie ČCE.
Úkony (koupě, zcizení, pronájem /mimo neopakovatelný do 12 měsíců/, zatížení právy třetích osob) týkající se nemovitého majetku středisek, škol anebo Diakonie ČCE přesahující částku 1 000 000,- Kč v každém jednotlivém případě podléhají schválení synodní radou s výjimkou převodů nebo pronájmů nemovitého majetku mezi středisky navzájem, převodů nebo pronájmů mezi středisky a školami a převodů nebo pronájmů mezi Diakonií ČCE a střediskem nebo školou.Tyto úkony podléhají pouze schválení představenstvem Diakonie ČCE.
a) Podávat návrhy včetně návrhu na odvolání ředitele Diakonie ČCE.
12. Středisko, škola resp. Diakonie ČCE zanikne dnem rozhodnutí představenstva Diakonie ČCE o schválení zprávy likvidátora o provedené likvidaci. Ruší-li se středisko bez likvidace, stanoví den zániku představenstvo Diakonie ČCE. Diakonie ČCE zanikne dnem schválení zprávy likvidátora synodní radou ČCE.
Do personálního fondu čl. 4 odst. 1 se doplňuje bod f) v tomto znění:
f) Po dobu pracovní neschopnosti kazatele kratší než 3 měsíce odvádí sbor plný odvod stanovený synodem.
Synod schvaluje změnu Statutu Personálního fondu čl. 5 v tomto znění:
Čl. 5. Solidarita sborů
1. Farní sbor, který se nečekaně ocitl ve finanční tísni a není schopen provést povinný odvod do Personálního fondu, může požádat o příspěvek na odvod do PF ze solidárních prostředků.
2. Solidární prostředky pro pomoc sborům v tísni se skládají ze sbírky solidarity a synodem stanovené solidární části výběru Personálního fondu.
3. Na základě návrhu správní rady PF podaného prostřednictvím synodní rady stanoví synod, jaká část prostředků shromážděných z odvodů do PF bude přidělena do solidárních prostředků. Z prostředků vybraných v roce předcházejícím zasedání synodu (X – 1) se oddělí část stanovená synodem a použije se jako část solidárních prostředků v roce následujícím po zasedání synodu (X + 1).
4. Část prostředků PF přidělená do solidárních prostředků nesmí být vyšší než 5 % částky shromážděné z odvodů do PF v daném roce (X – 1).
5. Farní sbor může obdržet příspěvek na odvod do PF ze solidárních prostředků v případě, že v uplynulých devíti letech obdržel tento příspěvek nejvýše jednou. První období pro tento výpočet počíná běžet od roku 2005.
6. Příspěvek na odvod do PF ze solidárních prostředků může být farnímu sboru poskytnut nejvýše do 80 % částky, kterou je tento sbor povinen odvést v daném roce.
7. Žádost o příspěvek podává sbor prostřednictvím příslušného seniorátního výboru. Podmínkou kladného vyřízení žádosti je její písemné zdůvodnění a doporučení seniorátního výboru.
8. V žádosti musí sbor doložit a seniorát potvrdit, že sbor neupřednostňuje jiné výdaje a nemá ekonomické zdroje, které by mohly pokrýt příspěvek do personálního fondu.
9. Žádosti o příspěvky ze všech seniorátů pro rok X + 1 shromažďuje synodní rada nejpozději do 30. listopadu roku X. Nejpozději do 31. prosince roku X předloží správní rada PF Synodní radě návrh na rozdělení solidárních prostředků. Synodní rada potvrdí rozdělení solidárních prostředků a sdělí své rozhodnutí do 31. ledna roku X + 1 žádajícím sborům. Výsledek tohoto rozhodnutí jsou sbory povinny zapracovat do svých rozpočtů pro rok X + 1.
10. Všechny farní sbory ČCE jsou povinny vykonat Sbírku solidarity sborů do 30. června a odvést její výnos na účet Personálního fondu nejpozději do 30. července daného roku.
11. Farnímu sboru, který v daném roce nevykonal nebo neodvedl Sbírku solidarity sborů, nesmí být po následujících pět let poskytnut příspěvek na odvod do Personálního fondu.
12. Neprovede-li farní sbor odvod do Personálního fondu v plné výši po dva roky po sobě jdoucí, zahájí s ním seniorátní výbor jednání o jeho další perspektivě.
parc. č. 2012/2 – ostatní plocha – zeleň, výměra 3619 m2
parc. č. 2012/3 – zastavěná plocha a nádvoří, výměra 1557 m2
parc. č. 2012/4 – ostatní plocha – zeleň, výměra 1804 m2
parc. č. 2012/5 – ostatní plocha – ostatní komunikace, výměra 1053 m2
parc. č. 2012/6 – ostatní plocha – zeleň, výměra 256 m2
parc. č. 2012/7 – ostatní plocha – zeleň, výměra 73 m 2
parc. č. 2012/8 – ostatní plocha – zeleň, výměra 130 m2
parc. č. 2012/9 – ostatní plocha – zeleň, výměra 233 m2
parc. č. 2012/10 – ostatní plocha – zeleň, výměra 187 m2
parc. č. 2012/11 – ostatní plocha – zeleň, výměra 160 m2
parc. č. 2012/12 – ostatní plocha – jiná plocha, výměra 632 m2
b) budovy občanské vybavenosti č. p. 1421 na parcele č. 2012/3