Děkuji za reakci.
Nevím, zda je to pochvala nebo spíše výtka. Z dalšího odhaduji, že spíše to druhé:-).
Chybí za třetí - zmínka o Duchu
Svatém, když už je zmíněn Otec a Syn. To nás charakterizuje v rámci naší
hlavní věrouky.
"Duch svatý" tam je. Ale je schován, do "stále pokračujícího Božího působení v našem světě a v lidských srdcích." Možná až moc dobře schován…
U Boha bych vypustil doplnění "tajemném", původce
vesmíru i našeho světa - není vesmír totéž co svět?
"Tajemný" má signalizovat, že pro nás není jako "houska na krámě", že není snadno dokazatelný nebo ukazatelný, že dobře víme, jak nás přesahuje.
Ano, vesmír je asi totéž co svět. Asi by bylo lepší "původce vesmíru i života v něm" nebo tak nějak…
Celé to má být pokusem přeformulovat vhodně první článek Apostolika.
Protestantské zabarvení
- to neznalci neřekne vůbec nic a zní to divně
Po trojičním ekumenickém úvodu to má být v dalším kroku vymezení se vůči u nás zcela dominantnímu římskému katolicismu. Myslíte, že pojem "protestantský" je obecně znán a užívan mnohem méně než "evangelický"?
pojem neobřadně Vás vytrhuje
z kontextu sjednocené církve (luteráni obřadní v tomto smyslu slova jsou a
ČCE je chápána jako církev tradiční či středně tradiční), když už je tedy
ČCE zmíněna v následujícím odstavci.
Máte pravdu. Luterskou tradici respektuji (vlastně jsem v ní přišel k víře) a do
ČCE patří, na druhou stranu naše snahy o budování sboru nejdou směrem k bohatší liturgii. Také u valné většiny našich nových členů jsem se setkal s oceněním reformované prostoty a je evidentní, že náš sbor misijně přitahuje tento významný segment duchovních "hledačů"… Takže si s tím moc nevím rady.
117000 občanů ČR bych vynechal, jednak
se ke členství může při sčítání lidu hlásit každý kdo má trvalý pobyt,
nikoli občanství - tedy i cizinci, za druhé to číslo je nic neříkající. Je
to moc? Nebo málo? Nebo co to znamená? Použil bych spíš označení druhá
nejpočetnější církev, když už. Celkově bych se více držel pojmu evangelická.
Katolíci a evangelíci - to jsou pojmy, které jsou veřejně známé, není obava
zda nejde o sektu či nějaké nové objevitele "Ameriky".
Ano, ten počet jistě není přimárně k chlubení. Vím např., že aktivních evangelíků, kteří aspoň někdy zajdou do kostela, bude asi jen do 30.000. Počet má být zase nepřímým vymezením vůči novým náboženským hnutím, v podobném ducha, jak o tom píšete u pojmu "evangelický".
Ještě jednou díky, milá Kunhúto! Mám neodbytný pocit, že se osobně známe, i když jméno mi jinak nic neříká! :-)