Tak opět mimo. Čekal jsem trochu víc nadhledu a sebeironie. Všem farářům se omlouvám za nejapnou narážku na krvácení z cizího. Pana Hřebíčka si dovoluji upozornit na sebeironický tón mého příspěvku, narážka na mé nedokončené studium
ETF je trefná a ťala do živého, opravdu. Jsem rád, že kriteriem pro kompetentnost hovoření o mládeži je akademické vzdělání a hlavně ta četba. Můj několikaletý, čistě amatérský zájem o mládež byl bludem, děkuji za upozornění, snad je ještě cesta zpět.
Ale teď vážně: chtěl jsem upozornit na divnou formu vedení této debaty. Je rozdělana do mnoha podskupin, s tím, že věcné argumenty nahradily invektivy a doměnky lidí, kteří při vší úctě, mnohokrát staví divné dohady o tom, jak to valstně s tou mládeží je. Debata není vedena s výhledem na dosažení jakéhosi výsledku, cílem je "uargumentovat se k smrti". Pokud je téma mládeže opravdu tak zásadním tématem, které chcete rešit, nechápu váš postup. Já osobně bych se nejprve zajímal o názory kompetentních lidí (
COM,
SOMy, či ten "zbytečný" farář pro mládež) pak bych se snažil pracovat s argumenty či protiargumenty, byli-li by jaké, nevím, k čemu je neřízená diskuze, mně pouze potrvzuje uplkanost mnoha, s tím, že výsledek není až tak podstatný.
Jak jsem již napsal mailem Honzovi Kupkovi, ke způsobu vedení této debaty mne napdá příměr z
ETF: v Marathonu se u stolu dozvíme mnoho veselých teologických historek, snad i kvalitních tezí, můžeme o mnohém diskutovat, ale seminárku tam zpravidla nenapíšeme.
Otázka je co je smyslem této debaty: nadhodit téma, lépe či hůře debatovat, anebo se dobrat jakéhosi výsledku?
Pokud nejde o výsledek, pak nevidím smysl diskuze. jistěže můžete namítnout, že i diskuze je cílem, ale nic ve zlém, nebylo už takových debat dost.
Tedy ještě jednou na konec, omlouvám, se farářům za invektivu. Co se těch témat týče: Davide, vypsal jsem je ve svém prvním příspěvku: neschopnost mluvit. Umíme kázat, mentorovat, provolávat, sepisovat statě a brožury, hádat se na internetu. Neumíme ale mluvit a naslouchat. A to nejen o víře, což mi v církvi přijde více než smutné.
Zdravím rovněž pana Hřebíčka, kterému snad církevní otcové a praktická teologie otevírá nové obzory v NNO sektoru. Není pak studium teologie také trochu střela mimo.
V další debatě, zejména pokud by se měla týkat osobních invektiv bych rád pokračoval pokud možno mailově.