Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
Doptám se vás na jedinou věc. Když napíšete, že "rozhodující autoritou
je pro nás vždy Písmo", jaké Písmo myslíte, když zároveň dalekosáhle
zpochybňujete autoritu Pavlovu?
Písmem rozumím to Písmo které bylo Písmem Ježíšovým a mělo by být i Pavlovým, tedy to co bylo mnohem později (cca. 100 v Jabnii) zahrnuto do kánonu Starého zákona. Další termín který oba užívají je Zákon, tedy Tóra, což je nejzávaznější částí tohoto kánonu od doby krále Josiáše (cca. 620 př.K). Ostatní knihy jsou autoritativní jen tam, kde nejsou v protikladu textu Zákona - Tóry.
Po vzoru starozákonního kánonu byl mnohem později formován církevními otci i kánon Nového zákona který také nazýváme Písmem. Jako Tóra ve
SZ jsou nejzávaznější částí
NZ evangelia, tedy to co učil a řekl Ježíš Mesiáš. Pavlovy listy jsou „ostatní knihy“ a tam kde jsou v protikladu evangelií, toho co učil a řekl Ježíš, pozbývají autority „Písma“, jsou pouze Pavlovými názory se kterými můžeme a nemusíme souhlasit. Můj názor a vztah k Pavlovi jsem dostatečně vyjádřil ve svém příspěvku Dodatek k Pavlovi.