Jana napsal(a):
> Prosim, mohl byste mi nekdo fundovane priblizit, co uci o posmrtnych
> zalezitostech
CCE a v cem tkvi rozdily od uceni RKC? Vim, ze tam jsou
nejake
> rozdily ve vire v ocistec a peklo, modleni se za zemrele atp., ale moje
> znalosti jsou utrzkovite a povrchni. Rada bych si precetla nejake
> komplexnejsi srovnani nebo alespon, v co presne veri a neveri
evangelici.
> Dekuji.
Zdravím,
nechci a nebudu nikoho urážet z řad církví. Je třeba číst Písmo, kde je vše
potřebné pro naše vědění. Opravdu po čtení a přečtení má člověk tisíce
otázek. Proto Bůh po nás chce, abysme hledali a pátrali. Kdo učí něco
jiného, než je psáno v Písmu, je mi ho líto.
Očistec neexistuje, posmrtný život také ne. Po smrti jste v uvozovkách ve
spánku. Po 2. příchodu Krista, bude vzkříšení mrtvých a ti, co umřeli v
Kristu (nebo zrovna žijící) budou spaseni, mít život věčný v božím
království. Ostatní, zemřou.
To je hodně ve zkratce.
Ondřeji, vy nám to tady popisujete, jako kdybyste vařil guláš. Tři cibule, podusit maso, zaprášit moukou, pět kuliček nového koření. :D Takových knížek jako je Bible (s nároky, jako má Bible), je v dějinách kultury víc a vykládá něco jiného. Dokonce i to biblické učení o eschatologii je daleko chaotičtější, než nám tady soukáte. Apoštol Pavel považuje smrt těla za počátek plného bytí s Kristem (
Fp 1,20-23; 2 Kor 5,8), Apokalypsa Janova naproti tomu má jinou koncepci smrti a nesmrtelnosti, o dvojí smrti a sirném hořícím jezeře, podobenství o Lazarovi z
Lk 16,19-31 zase míří někam jinam. Je smutné, když se Biblí operuje tak, jako to děláte vy. V jaké jste církvi, že vám to tam trpí?