Diskutoval, mnohokrát. A mnohokrát i s evangelíky, kteří mají názor, že
křest v dospělosti je správnější. No a co? Oni zdůrazňují, jak moc záleží na
lidském rozhodnutí. Já to prostě mám jinak, a myslím, že tady tradice má
velké opodstatnění. Pro mne prostě je sola gratia před sola fide.
Vůbec nejsme v situaci, že by v
ČCE někdo zpochybňoval křest nemluvněte. Jde o zpochybňování svého vlastního křtu, pak bych řekl, že je to namístě. Taky je namístě přiznat Baptistům, že jsou opravdu křtěni správněji a bibličtěji. Naopak, pokud je někdo pokřtěný jako dítě, je v něm Duch Boží a je veden
k víře, poté vědomě potvrdí předchozí rozhodnutí rodičů, pak je vše v naprostém pořádku!
Máme tři děti, ani jedno jsme nenechali pokřtít bez vlastního rozhodnutí. Dcera se dala pokřtít ve 14,
syn v deseti letech. Nejmladší (pět let) to ještě neřeší.
Vnímám, že tak je to správnější, pokud se potomek rozhodne sám. Je to pracnější, ale mladí mají mít právo se rozhodnout ve věcech víry. Na druhou stranu chápu názor, že pokud je to vnímáno jako svátost, tj. obřad který sám o sobě buduje víru, tak pak chceme udělat maximum, co můžeme.
Dotaz: pokud SJ křtí se správnou formulí ve jméno svaté Boží Trojice, je křest platný??
Máme tu bývalé SJ, z nichž se někteří dali překřtít a jiní ne…- totiž někteří vnímají křest jako platný a jiní ne.