Překvapilo mne, že v bodě 2. o pilířích víry zmiňujete výslovně i "panenské pojetí Božího Syna". Dobře tak. A teď se podívejme, jak jednal Josef (
Mt 1,18n), když zjistil, že je Marie těhotná. On měl jednat dle Zákona a předat svou těhotnou snoubenku náboženským autoritám k vyšetřování (
Dt 22,23-29). Josef se však, aniž by k tomu měl nějaký biblický podklad, rozhodl "jednat spravedlivě", takže se opovážil jakési lepší pravedlností, než zajišťoval Zákon (dnes bychom asi řekli, že byl veden láskou oproti tvrdosti Zákona) a svou snoubenku chtěl prpopustit potají. Myslím, že už tohle text evangelia oceňuje. Josefovi se však dostane ještě soukromého andělského zjevení, ať si Marii ponechá, že dítě bylo počato z DS. - Co kdyby dnešní obhájci stejnopohlavních vztahů řekli, že jsou vedeni spravedlností či že jim byly jejich postoje jaksi vnuknuty? A ve své opovážlivosti by se odvolávali třeba na tohle Josefovo rozhodování?