Vážím si Vašeho přemýšlení i důslednosti, s jakou ho vedete.
Teď jsme (co do smyslu) myslím zpátky u toho příkladu "jedení masa obětovaného modlám":
může být pohoršením, i když samo hříšné není.
Samo v sobě hříšné není, hříšným v tom konání je můj malý ohled na bližní.
Měřítkem toho, co je zlé a co dobré, je i tady láska.
(A teď tedy myslím na lásku k těm, kdo takový intimní předmanželský vztah pozorují.)
V těchto ohledech pak musíme hledat laskavou míru,
(mnišství řešením určitě není)
máte pravdu, že pohoršením by se mohlo stát cokoliv,
a já bych z toho mohl být až skrupulózní, ale to být nemám,
Pavel v tom oddíle mluví o nebezpečí pohoršení, ale zároveň o křesťanské svobodě.
Kdybychom tak uměli obojí správně a zároveň!