Děkuju za pozvání do severních Čech.
Nevím , jak se na otázku dědičného hříchu dívají evangelíci?!
Ale vztah člověka k hříchu krásně formuloval sv.Augustýn:
"Posse non peccare, non posse non peccare, non posse peccare."
Tedy:
1.Člověk před spácháním dědičného hříchu - mohl nehřešit - posse non peccare…měl tento dar.
2.Po spáchání dědičného hříchu lidstvo - tedy i nyní - nemůže nehřešit - non posse non peccare.
Člověk má svobodnou vůli. Může se rozhodnout pro dobro či zlo. Zatím je pro dědičný hřích slabý, a tak bez Boží milosti sám není schopen odolat pokušení hříchu.
3.Na konci světa po vzkříšení z mrtvých až dostane člověk oslavené tělo , v té době bude zlo zničeno - nebude moci hřešit - posse non peccare.
Co se týče vítězství Mesijáše nad zlem , je přislíbeno už v
Gen 3,15: "Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
P.S.: Mne by zase zajímalo , jak se evangelíci dívají na otázku interupcí , rozvodů , kněžské služby žen , legalizace homosexuality ? Pokud by s něčím takovým evangelíci souhlasili , ptám se , jakým způsobem to odůvodňí vzhledem k Písmu sv. Děkuju předem za odpověď.
P+B