Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
Jirko, brzděte. Ty zprávy o "nanebevstoupení" jsou tak kusé, že
žádný celkový obraz netvoří. Prostě říkají různými způsoby jen to, že Ježíš
už není na zemi, že je u Boha. - O tom, že je "Jan jediný evangelista,
který byl mezi Dvanácti", si něco pořádného přečtěte. - A jestliže
napíšete, že vy máte svou opravdovou důvěřivost, proti které jsou jacísi
liberálové, tak si i tím slovem fundamentalismus fandíte. To vy nečtete
Bibli dost pečlivě. To vy si malé kousky mozaiky doplňujete nějakým
lepidlem, které ovšem biblické není. Bibličtější by bylo: takhle to říká ten
a takhle ten. Jsou to všechno jen různé a rozdílné pokusy.
Zprávy o nanebevstoupení jsou dostatečné na to, abychom jim mohli věřit. Píše o něm Lukáš (který mezi dvanácti nebyl) takže nejpřímější svědek (kromě Jana, kterého rozporujete) je "nejmenší" z apoštolů, jelikož osobně mluvil s několika apoštoly, přestože krista viděl jen jednou při zjevení.
Pavel ve svých epištolách vykresluje dostatečně konkrétní obraz Pánova učení na to, abych potřeboval
moc svého "lepidla" pro lepení chybějících článků učení. Nepotřebuji je, čerpám z epištol (nebo se o to aspoň snažím).
Nálepkovat bratry a sestry nálepkou "fundamentalista" není úplně fér, jak byste označili Pavla, když chce znát jen "Krista ukřižovaného"? Přijde mi, že byste podobně označili opravdu odhodlané Kristovy svědky, kteří šli raděi na smrt, než by zapřeli.
Čekal bych přesnější kritiku, zaměřenou na nelásku, povyšování se nad druhé, neupřímnost a další pokušení, kterým jsme my "slušní" křesťané vystaveni. Opravdovost a důvěra to opravdu nejsou.