Milý bratře v Kristu, otázka soboty není past, ale oprávněná otázka. Proč evangelíci světí neděli?
Protože Luther ve své reformě nebyl dost důsledný. Proč se DESATERO v sobotním přikázání odkazuje na sedmý den, ve kterém Bůh odpočinul a posvětil jej? Proč Ježíš říká, že je Pánem soboty. Žel první
křesťané dodržovali sobotu až do doby než někteří začali jako den odpočinku zachovávat neděli, ctihodný
den slunce. A zdůvodňovali to všelijak, že Kristus vstal z mrtvých v prvý den týdne? (Skutečně? Jediný verš
Marek 16,9 - když Ježíš byl vstal, v neděli ráno se ukázal ……… řecký text nemá interpunkci
a proto mnozí čtou, že Ježíš vstal v neděli ráno). Můžeme se klidně domnívat, že vstal navečer před koncem soboty, protože byl uložen do hrobu také navečer před sobotou (velkým svátkem, který nemusel být
týdenní sobotou). Jiný verš
Matouš 12,40 - ježíš dává znamení (o čem? O svém mesiášském poslání) a říká
jako Jonáš…… Tři dny a tři noci, to není dvě noci a dva kousky dne a jeden celý den. Tři dny a tři noci - to nejsou židovské kousky dne, ale tři plné dny a tři plné noci. Jenže tenhle verš se evangelíkům ztratil a místo toho - nová smlouva zrušila zákon. Ježíš prohlašuje, že nepomine ani tečka ze zákona, dokud nepřijde? Tak pro koho?