Nevím jak to je, ale je tu možnost, že Ježíš byl skutečně vzkříšen v sobotu. Je totiž, možné, že v době Ježíšova vzkříšení zrovna na pátek připadal 15. Nísan, což byla jubilejní sobota svátků Pesach. 15. Nísan se vždy nazýval sobotou a den před ním se nazýval den přípravy, ať to byl kterýkoli den. Pokud tedy v roce Ježíšova ukřižování připadl 15. Nísan na pátek, pak to znamenalo, že následovali dvě soboty za sebou. Sobota jubilejní a sobota sedmý den v týdnu. Čtvrtek tedy v takovém případě byl den přípravy. V řeckém originálu není napsáno že Ježíš byl vzkříšen první den po sobotě, ale jedné ze sobot, pokud se budeme řídit většinou způsobů překladu slov mia tōn sabbatōn. I Luther tato slova v evangeliích tak překládá. Sám nevím jak to je, ale možné jsou obě varianty, vzkříšení v sobotu i v neděli.
Doufám, že se na mě za mou odpověď nenaštvete.