ad papez Sylvester
pripustam ze existuju katolicke casopisy a knizky ktore sa sobote venuju len okrajovo
a mozu byt v nich nepresne informacie
cisar konstantin nezaviedol nedelu (svatila sa davno predtym)
a ani mitraisticky kult nemal den odpocinku
Konstantin len legalizoval predchadzajucu 300 rocnu prax krestanov aby mali v uvedeny den volno a mohl v klude nedelu slavit
predtym sa totiz museli schadzat v noci pred vychodom slnka
Sylvester sa len ohradzoval proti dekretu v tom zmysle ze Konstantin pouzil v dekrete vyraz den boha slnka na nedelu. Sylvestrovi sa to nepacilo, lebo to povazoval za urazlive pre krestanov
ale dekret uz bol na svete
as Sokrates 5.22 a Sozomen 7.19
Vyrokov je viacej
v niektorych sa hovori len o sposobe slavenia velkej noci v tom zmysle ze bohosluzby su nielen vo Velkonocnu nedelu ale na Velku noc su aj v sobotu(na Bielu sobotu co plati az dodnes)
A inde sa hovori o tom ze okrem nedele ked je slavnostna bohosluzba, tak su aj ine dni ked je cirkev pospolu podobne ako teraz niektore cirkvi maju v piatok mladez v stredu biblicke studiu a v utorok modlitbu
Ale z vety "schadzame sa v utorok na modlitbu" sa neda usudzovat ze svatia utorok a to tym viac ked je z ostatneho textu zrejme ze slavnostnu bohosluzbu maju v nedelu
Treba teda nielen citovat ale sa aj zamysliet nad textom co vlastne presne naozaj hovori
Co sa tyka svatenia nedele v prvych 3 storociach tak si treba pozriet aj nejake historicke dokumenty a nielen sobotne naborove prirucky
a clovek zisti ze nedela bola standardom od sameho zaciatku
a naopka sobota bola len okrajova
a da sa najst aj slusna opora v Pisme pre myslienku nedele