Jan Heler jednou řekl: " Co bude po smrti nevím, to co nám Bůh
připraví." Žijeme teď a tady, máme se starat o lidi kolem nás, o to, co
je teď konkrétně potřeba. A veškeré kecy o reinkarnaci jsou jenom pokusem
připadat si zajímavý, uniknout z reality.Nakonec stejně zjistíme, že
všechna místa, kde se mluví o eschatologii nás mají vést do všedního života.
Jenže tam už t yrádoby inteligentní diskuse jsou houby platné. Diskutovalo
se tady i o kánonu
NZ. Ten vznikl mimo jiné proto, aby se lidé nevěnovali
planým diskusím, nevznášeli se někde nad zemí,ale žili v realitě. I
evangelia, která jsou tzv. kanonické, jsou tam mimo jiné pro svůj realismus,
protože nejlépe vyjadřují, co vyplývá z Ježíšova učení pro všední život.
Znova se mi vybavuje citát z 1 Timoteovy:
Když jsem odcházel do Makedonie, žádal jsem tě, abys dále zůstal v Efezu a
nikomu nedovolil učit odchylným naukám
4a zabývat se bájemi a nekonečnými rodokmeny, které vedou spíše k jalovému
hloubání než k účasti víry na Božím záměru.
5Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z
upřímné víry.
6Od toho se někteří odchýlili a dali se na prázdné řeči.
7Chtějí být učiteli zákona a nechápou ani svá vlastní slova ani podstatu
toho, o čem s takovou jistotou mluví.
Často spíše vidím v církvi a ze strany některých diskutujících jalové
diskuse nad věcmi,které stejně neobjasníme, na které je možné mít různé
názory, než snahu řešit skutečné problémy kolem nás.
Ještě k tomu kánonu
NZ. V době když vznikl a ustálil se byla církev
pronásledována, takže asi mohla těžko mocensky zasáhnout proti těm, kdo si
mysleli něco jiného.