Prosím, v Bibli se nedovíte, jak se k čemu církev dopracovala, zde jsou jen nejranější semínka pozdějšího učení.
A teď je otázka, zda církev myšlenku svěcení židovské soboty zanedbala, zazdila,
anebo spontánně z přetlaku událostí přeznačila:
- že církev opustila většinu i dalších ustanovení kultického zákona, to vidíme a žijeme, my všichni křesťané, i adventisté. Počátek tohoto vývoje už taky máme v knize Skutků apoštolských
- Ježíš řekl, že Syn člověka je pánem i nad sobotou; a to je zároveň výpověď o velké svobodě, o tom, jak máme jít k jádru, k tomu, že Bůh člověka miluje, a můžeme opouštět staré formy
- počátky toho, jak se rozvíjel nedělní „den Páně“, logicky z toho, co Bůh v neděli vykonal, už taky můžete hledat v Novém zákoně.
Znovu říkám, to jsou jen počátky učení. Jestli je někdo dotahuje k tomu, že křesťané mají světit židovskou sobotu, kroutím nad tím hlavou, ale respektuji to. Sám ovšem velmi rozumím tomu, proč v naprosté většině církve převládlo slavení neděle.