Nelze než s libeňským sborem
ČCE souhlasit. Současně si ale musíme ujasnit, jak vysoká je tolerance k porušování zákonů lidských i božích v
ČCE, kolik duchovních u nás zasedá za volant, a ne ze strachu před postihem, nýbrž s ohledem na své bližní před tváří Boží přijme pravidla silničního provozu za svá? Někdy mám pocit vydím-li styl jízdy značné části našeho duchovenstva, že pravidla jsou jen pro pitomce, génius jezdí bez nich. I to by mělo být zváženo.
V jedné věci je ale farář skutečně v problému - přijímání pod obojí (s ním každý, kdo dorazí k VP vozem). Nepodezírám sestru biskupku, že tak mocně slavila uzavření Nové smlouvy s Bohem. Ale naše předpisy jsou v této věci nekompromisní. 0 prom. a dost! Je tu i jistá tolerance vůči možné chybě přístrojů, takže interní pokyn vede k trestání až po nějkém tolerovatelném pásmu, do toho se snad usrknutí vína u VP vejde, ale stejně by bylo třeba takovou věc řešit i systémově. Jen nevím jak - v zemi tak bohorovné ve vztahu k zákonům si nemohou legislativci dovolit a ni sebemenší promile navíc, tím spíš, že sami jezdí často pod obraz. a i v tom by měla být církev jiná než svět.
Ale úhrnem, ať už biskupka řekne co řekne, odpustit ano, ponechat v úřadě rozodně ne. Měla by odstoupit sama, jinak musí být odstoupena. A to myslím platí i pro
ČCE.