Jirko, naprosto ne. Nemyslím, že "apoštol připouští zástupný křest". Abych vám tedy uvedl příklad uvažování nad pragmatikou: Ježíš vypráví podobenství o nepoctivém správci (
L 16,1-13). Dokonce toho správce jaksi chválí. A církev už musí celá staletí přemýšlet: proč si vzal Ježíš za příklad takového člověka? Znamená to, že "připouští" nepoctivé jednání? Nijak ho nekritizuje. Co tady znamená vaše, že máme jednat "biblicky"? Někdo by z toho vyčetl, že Ježíš radí, abych byli světsky vypočítaví. Až dobrá exegeze vyčte, že pragma textu je jediné a velmi úzké. Buďte prozíraví, ale jako synové světla, ne jako synové světa. - Jsem přesvědčen, že takto Pavel pojímá ty, kdo se křtí za mrtvé: podívejte se na ně jak moc se upínají k naději vzkříšení. A vůbec tím není řečeno, jestli on křest za mrtvé "připouští".