Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
Jirko, docela zřetelně nás tady poučujete o úskalích evangelikalismu a
biblicismu. To vaše stálé rozlišování, že něco "je biblické" (a
tedy zřejmě podle vás správné), a něco "není biblické" (tudíž by
to křesťané neměli dělat?). Teď píšete, že "dokonce křtít za zemřelé
není nebiblické". Tak to pak ani "zabít bratra není
nebiblické", viz Kain a Abel. - Dovedete si představit, že když Panel
mluví o křtu za mrtvé, že v tuhle chvíli nemá potřebu tu praxi hodnotit, a
už vůbec to neznamená, že tu praxi schvaluje? Že ji uvádí jen jako příklad
pro svou tézi, na které jediné mu tady záleží, že totiž máme pevně spoléhat
na vzkříšení?
Ptá se doslova" jaký smysl by pak mělo, že se někteří dávají křtít za mrtvé"- tzn. nejen že nevyvrací, ale dokonce nezpochybňuje smysl zástupného konání. Pokud apoštol Pavel nezpochybňuje smysl, má to navzdory naší protestantské tradici smysl. Druhá otázka pak je, jestli pokřtěný= spasený…