Čtu evangelium o dost méně divně než vy. Když vidím ty zlé a potměšilé ksichty v lavici nebo na kazatelně v kostele XY a vím leccos o jejich hnusném jednání v rodině, v církvi a všude, kam šlápnou, mám za jisté, že v Kristově jménu se určitě neshromáždili. Nevím, v jakém jménu nebo ve jménu čeho se shromáždili, ale Krista tu není ani zbla. Ježíš se občas v synagöze objevil a něco tam sem tam řekl, to ano. (Synagóga bývala daleko více společenskou místností než bohoslužebným prostorem.) Ale Janovo evangelium je zaměřeno vyloženě proti chrámu a chrámovému personálu, o chrámu a nutnosti navštěvovat chrám se tu mluví minimálně (vždyť je tu i nějaká preference i vůči pohanům)a Ježíš zřetelně upřednostňuje před chrámem kamenným "chrám vlastního těla". Nauka Ježíše se netýká chrámu a liturgie, ale soucitného a milosrdného jednání ve světě. Je mi zřejmé, že vy jako obsluha liturgického a bohoslužebného provozu nemůžete tyto důrazy přijmout, protože vás staví do nevýhodné pozice. To však nic nemění na jejich evangelijní naléhavosti.