Odkud jsou boje a hádky mezi vámi? Zdali ne odtud – z vašich rozkoší, které
bojují ve vašich údech? Dychtíte, ale nemáte. Zabijíte a žárlíte, ale
nemůžete ničeho dosáhnout. Hádáte se a bojujete, a nic nemáte, protože
nežádáte. Žádáte, a nedostáváte, protože žádáte špatně, abyste to vynaložili
na své rozkoše. [ Cizoložníci a ] cizoložnice! Nevíte, že přátelství se
světem je nepřátelství s Bohem? Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se
nepřítelem Božím. Či myslíte, že nadarmo praví Písmo: ‚Žárlivě touží (
Duch, který v nás přebývá ) ‘? Ještě větší je však milost, kterou
dává. Proto Písmo praví: ‚Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává
milost.‘ Poddejte se tedy Bohu. Postavte se proti Ďáblu, a uteče od
vás. Přibližte se k Bohu, a přiblíží se k vám. Očisťte ruce, hříšníci, a
očisťte srdce, lidé ( dvojí mysli ). Pociťte svou ubohost, naříkejte a
plačte. Váš smích ať se obrátí v nářek a vaše radost v sklíčenost. Pokořte
se před Pánem, a povýší vás. Bratři, nemluvte jeden proti druhému. Kdo mluví
proti bratru nebo soudí svého bratra, mluví proti Zákonu a soudí Zákon.
Jestliže však soudíš Zákon, nejsi činitelem Zákona, nýbrž soudcem. Jeden je
zákonodárce a soudce, ten, který může zachránit i zahubit. Ale kdo jsi ty,
jenž soudíš bližního? Nuže nyní vy, kteří říkáte: ‚Dnes nebo zítra
půjdeme do toho a toho města a zůstaneme tam rok a budeme obchodovat a
vydělávat‘ – nevíte, co bude zítra! Co je váš život? Vždyť jste pára,
která se na chvilku ukazuje a potom mizí. Místo toho byste měli říkat:
„Bude-li Pán ( chtít, budeme naživu a uděláme ) to nebo ono.“ Vy
se však chlubíte ve ( své chvástavosti ). Každé takové chlubení je zlé. Kdo
tedy umí činit dobré, ale nečiní, má hřích. (CSP Jakubův 4:1-17)
My možná myslíme alespoň údem, ty ani tím údem.