Archetypy jsou třeba Esau (Pracující, doslova "Pracovali", "byl Pracovali muž znající lov, muž pole") a Jákob (doslova "Náhradník, Zákeřný", archetyp Oligarcha: "a Náhradník byl muž jemný (bezúhonný) a sídlil ve stanech"). Nejsou Historie, celé to je Podobenství… A ovšem, my jsme Esau, pracující… (nevím, jak vy, ale já jsem pracující osvč). Když se to dobře přeloží, je z toho jasné, že Jákob je od začátku až do konce Lump zlej…
http://bible.pialpha.cz/doc/Genesis_pialpha_min.pdf http://bible.pialpha.cz/?Gn25:25 http://bible.pialpha.cz/b?Index
A zaslíbení, dané nám pracujícím, se také teprve naplní, jak věřím:
Gn27:39-40 … hle síla (~tuk) té země bude tvé obydlí a z rosy (~a svrhávající) těch nebes (~ta nebesa) zvrchu (~věrolomnost). A na svém meči přežiješ (~budeš žít) a svému bratru budeš sloužit a bude, jako což svrhneš a rozlomíš jeho jho z nad šíje své.
Jak slouží Jákob u Bílého (Lábana), a svou magií a proklínáním získá samé poskvrněné ovce, kdežto ty čisté zůstanou tomu Bílému (myšleno Ježíšovi a Křesťanství), je opět podobenství… Těch dvanáct jmen Jákobových synů dává dohromady větu (DL015-DL016
http://pialpha.cz/DalsiList/?015 ), jsou tam vždy použité jako věta a ve starých rukopisech leckde zvlášť zvýrazněné… Jenže na pár místech těch starých rukopisů, kde je takhle použitá věta ze jmen (např. v hranicích v knize Josue), je přes celou stránku vytvarován text v kodexu do hebresjkého slova "Mlč!" ( DL103
http://pialpha.cz/DalsiList/?103 dole). A v Talmudu farizeové zakázali vysvětlovat jména ne-židům… Protože skutečný význam těch knih je pravdivý a tedy anti-semitský a to se farizeům příliš nelíbilo a nelíbí dosud… (kromě jiného, viz závěr
2K25, stejný jako závěr Jeremiáše, obojí napsáno v Babylonu s celými těmi "Mojžíšovými" knihami předtím, je to psané stejným jazykem stejnými autory, a je to podobenství a proroctví, není to historie…)
Leckteré další pasáže Genesis, zejména dvojí cesta do Egypta, jsou podobenství, které se teprve naplní… A pak třeba pochopíte, proč byli ti synové požehnáni zkříženýma rukama, napřed ten mladší "Betlémský", a pak ten starší Zbavitel až teď (nakonec? spíš napodruhé…), až budou ty pečetě otevřeny všechny…
Je třeba zajímavé, že ta první kniha obsahuje 11 knih Genesis, označených v septuagintě (řecký překlad) αυται δε αι γενεσεις , dvě z nich jsou v
LXX označené βιβλος γενεσεως "Biblos geneseos" (
Gn2:4 a
Gn5:1, ale v hebrejštině tam "kniha" je jen v 5:1 u synů člověka ale není v 2:4 )… Možná je tohle και αυται αι γενεσεις ααρων και μωυση ještě v knize
Nu3:1 ? Ale především je to pak v začátku Matoušova evangelia βιβλος γενεσεως ιησου χριστου (Biblos geneseos Jesou Christou), které je tak dvanáctou (nebo spíš třináctou) knihou Genesis…