Milovaní účastníci jedné ye ycela zbytečných diskuzí.
Myslím si,že je sice sporné,zda bylo nutné aby
SPEK
k zákonu o RP vydával jakekoli prohlásení,ale nezbývá mi
nic jiného než konstatovat že reakce kritiků tohoto kroku
jsou daleko spornější a to zejména proto,že jak se zdá,diskutující se obsahem zákona příliš nezabývali,jinak by
jistě postřehli,že text zákona v aktuálním znění se zabývá
pouze určitou částí obecných lidských práv a poviností
aplikovaných na jedince žijících v určitém společenském
vztahu a v kodifikaci tohoto vztahu a jeho možných důsledků.
Cílem zákona jak z jeho jednotlivých ustanovení vyplývá
není ani podpora ani zatracení dle obecně platného názoru
deformovaného (erotického mezilidského vztahu),který pokud
vezmeme v ůvahu studii vzpracovanou v
ČCE (Prudký,Roskovec)
definujeme jako ohavný hřích nebo v lepším případě nemoc.
Ustanovení yákona v aktuální versi řeší totiž především otázky majetkoprávní,vyživovací osob převažně již žijících v žel reálném vztahu a jeho proklamaci v úředním aktu regis-
trace na matrice.Tato registrace vlastně pouze na jedné kodifikuje jakýsi smluvních vztah takových osob.Na druhé straně však i vytváří zákonné překážky pro některé kategorie a možnosti tímto zákonem legálizovaného vztahu.
(Vylučuje totiž možnosti registrace partnery kteří jsou v příbuzenském vztahu a neumožňuje adopci dětí.)
Bez významu není ani skutečnost,že zákon dává přednost
plnění závazků které vznikly před vznikem homosexuálního
vztahu (na př vyživovací povinosti vzniklé v předchozím
vztahu)Tímto způsobem vlastně ochranuje a tím že jim dává
přednost i zvýhoďnuje ostatní,kteří by mohli být vznikem
a legalizaci homoseksuálního parnerství poškozeni.
Připouštím,že těchto právních aktů by bylo možno dosáhnout i jinou zákonnou normou,ale přesto se nemohu zbavit dojmu že
odpor proti tomuto zákonu je spíše politickou hrátkou než
potřebou naší společnosti.
Co mne však poněkud mate je,to,že diskuze kolem tohoto záko-
na jak je zde vedena je spíše diskuzí na téma zda homo-
sexualita je či není ohavný hřích nebo ohavná nemoc.I když
diskutující zhusta prohlašují,že homosexualitu vidí ve světle Písma jako hřích přesto v posledku neodsuzují
hřích jako takový ale jeho aktery.Pokud připustíme že se jedná o nemoc jeho oběti.
Z tohoto pohledu je závážná absence hledání pro tyto jedince
pomoci.Domnívám,se že nás ve světle otázky kdo je můj bližní ani setrvávání v hříchu neopravňuje homoseksuální jedince
z množiny našich bližních vyloučit.
Jde o velice citlivé a složité otázky mezilidských vztahů.
Hledání spravedlivosti je proto i zde velmi složité a naše odpověď memusí být vždz správná.Proto si uvědome,že není
v lidské možnosti bez ospravedlnění shůry konečné spravedlivosti dosáhnout.A proto není li v našich silách
být spravedliví,usilujme být alespoň milosrdní,jak nám na mnoha místech evangelia káže náš Pán.
Tom