No, nejsem si jistá, kolik by po tom plošném káznění v
ČCE zbylo věřících
vzhledem k biblickému seznamu hříchů :-) Pokud tedy budu předpokládat, že
hříchem je i něco jiného, než jen homosexualita… která pokud je
provozována se souhlasem druhého dospělého podobně orientovaného v stálém
páru, tak z lidského hlediska vlastně nikomu dalšímu neubližuje.
U církevní kázně si neumím moc představit, jak bez přátelských vztahů by se
vlastně měla provozovat. Kázeň přijme ten, kdo se ptá. Kdo se neptá, ten ji
může dodržovat "na oko" - pro formu, nebo se spíš na to vykašle -
ale to asi není to, co nám jako církvi chce Pán Ježíš dát, to, co
uzdravuje. Pokud evangelium žijeme a neseme jaksi opatrnicky, vlažně,
myslím, že naše horlivé exkomunikační jasno v oblasti homosexuálního
chování (které se zrovna nás osobně netýká) nepomůže ani rozvoji naší
církve, ani nám osobně, ani těm homosexorientovaným lidem. Možná, že se
trochu vypiluje nějaké morální pravidlo nebo předpis, který se stejně moc
neprovozuje.
Pán Ježíš nás nepřišel učit mávat seznamem hříchů k exkomunikaci druhých.
Myslím, že křesťan má prostě jiné úkoly. - Je pravda, že trámy u bližního
se obecně řeší občas snadněji než třísky ve vlastních očích, třísky ale
mohou způsobovat hnisání, vážné problémy nést radostně evangelium do celého
světa…i k lidem homosexuálně orientovaným - je možné, že Pán Ježíš sám
může těm lidem říci lépe než naše káznění, jak se svou homosex.orientací
mají naložit, pokud jim ovšem přinášíme svým životem evangelium a nejen
jakési zbytky složené z biblické kázně.
Proto když vidím homosex.orientované lidi, kteří nepáchají žádnou trestnou
činnost a kteří do toho nezatahují další ne tak vyhraněné, tak se za to
radši pomodlím než káznivý přístup a asi bych jim něco říkala jen
tehdy,pokud by měli nějaké otázky k různým možnostem řešení, pokud nechtějí
být tzv.registrovaní.