Samotná faktura – daňový doklad ať v listinné nebo elektronické podobě ještě není účetní doklad. Tím se stane po doplnění a upřesnění obsahu účetního případu včetně předkontací a připojením podpisů osob odpovědných za účetní případ a osoby odpovědné za zaúčtování. V praxi se to provádí tím, že se k faktuře připojí tzv. likvidační lístek, na kterém bude zaznamenána předběžná a průběžná řídící kontrola. Razítko dodavatele - zhotovitele daňového dokladu není zapotřebí, když u odběratele, který dodávku objednal a převzal, je vše v pořádku a potvrdil převzetí dodávky a vznik závazku.
Vlastnoruční podpisy by měly odpovídat podpisovému vzoru. V rámci účetní jednotky může být přidělen zjednodušený elektronický podpis zadáním kódu, podle něhož má určitá osoba přístup k určitým informacím v elektronické podobě, které může měnit, doplňovat, anebo jen prohlížet.