Nemyslím, že je to klíčové. Je to neméně důležité, ale osobnost učitele nepomůže tam, kde nemáme rozmyšleno to, co jsem za klíčové označil já. Jedno indické přísloví ostatně tvrdí, že "
je-li žák připraven, učitel se vždycky najde". Odborně se tomu říká
motivace. Návštěvník takové
nedělky či jiných podobných podniků musí vědět, proč tam jde a co si odtamtud odnese, oč bude bohatší a šikovnější. A to platí i pro předškolní věk, i když to bude mít asi jinou formu a projev než třeba u vysokoškolského studenta. Mám pocit, že právě v téhle věci nejsme s to nalít svým žáčkům čistého vína. Vůbec je těžké, nabízí-li se v
ČCE nějaké vzdělávání, zjistit, k čemu to bude dobré? Spíš je ujišťován, že to nebude bolet, ale nic víc.