Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
Jirko, musel bych se ptát, jaká je vaše vlastní sexualita. Ale to se
nesluší. Velmi pravděpodobně by někdo další v té vaší praxi našel něco, co
by označil za čuňárnu, stejně lehce, jak tu s tím slovem pohazujete vy. Ale
neptám se, protože se to nesluší. - Místo toho připomenu, jak za Ježíšem
přivedli ženu cizoložnou. V pohledu těch pokrytců to bylo jasné: ta žena
byla nečistá. Ježíš by se jich mohl zeptat: a vy jste čistí? Místo toho
řekl: kdo jsi bez viny, první hoď kamenem. Ti farizeové a zákoníci měli
vyšší míru sebereflexe než vy, a tak se tiše rozešli.
To, že moje vlastní sexualita zapadá do křesťanských norem není zdaleka jen moje zásluha,
to otevřeně přiznávám. Potřeboval jsem k tomu správné geny, výchovu, kultivaci, vzory, normy, správné hormony a teď i harmonické manželství - takže nakonec ta moje práce na tom je to méně podstatné.
Nepodsouvejte mi tedy farizejství jen tím, že něco striktně odsuzuji.
Odsuzuji tyhle pochody, jsou to pochody hnusu. V tom se shodnu s mnohými tady v naší zemi.
Vy ten hnus vidět nechcete a tak to tady celé hezky rozmělníme. Dobře tedy, vyjádřil jsem
se k tomu dostatečně.
Přivedení cizoložné ženy k Pánu Ježíši je příběh, který jsme tady skloňovali ve všech pádech. Zde
je interpretován chybně- pokud by cizoložníci dělali průvody a chodili po Izraeli, jistě se dá
předpokládat jak by dopadli.
Nevím proč mi přisuzujete kamenování, nikoho kajícného bych nekamenoval, všichni křesťané jsou kajícníci i kdyby to byl pedofil nebo nějaký "hnusofil".
Proč nechcete vidět ten zásadní rozdíl?
Pokud člověk hřích vyznává, je na dobré cestě. Pokud je na něj ještě pyšný, je to cesta do záhuby.
My (církev) máme vést lidi k pokání. Když to neděláme, nejsme k ničemu.
Čekal jsem, že v tomhle se shodneme.