Říkám tady, že existence
ČCE si většina občanů ČR ani nevšimla - a teď mi tady napíše farář této církve, že né, že vliv
ČCE je nezanedbatelný. Tak samozřejmě, farář
ČCE se setkává hlavně s těmi, kteří si existence této církve všimli. Do sborů
ČCE chodí většinou ti, kteří existenci této církve nějak zaznamenali a asi od té církve taky aspoň něco očekávají. Ale když se převléknete za nefaráře a přijdete tam, kam asi normálně nechodíte, všimnete si tam, že ani vysokoškoláci zhusta o
ČCE netuší, popřípadě o ní slyšeli poprvé v životě teď, když poznali vás. Nemluvě o ostatních. Jak jsem
ČCE poznal, rozhodně o nic nepřicházejí.
Doufám hlavně, že společnost směřuje k vymýcení homofobie, protože ta mi připadá ještě absurdnější a nedůvodnější než xenofobie. Nicméně nevidím žádného ducha dějin ve Fukuyamově stylu, který by toto vymýcení programoval. Liberalismus nemůže nabídnout nic jiného, než že férově ukáže, jak společnost, ve které společnost kontroluje a morálně odsuzuje, jestli Pepa žije a sdílí intimitu s Béďou, zneuznává jejich právo žít občansky plnohodnotný vztah a vychovávat děti, jak takováto společnost je nevýhodná pro všechny, že je to model společnosti absurdní a neopírá se o nic smysluplného.