Rozumím tomu tak, že v Bibli je uvažování o sexuální čistotě na dvou urovních. Takový Ježíš nebo Pavel dovedli - řečeno moderními slovy - sublimovat sexuální energii na energii duchovní. Stejné má být dodnes náplní mnišského "slibu čistoty" (nebo kněžského celibátu). - Ale i pak, na té druhé, podle Pavla nižší úrovni, u praktikované sexuality se ovšem dá mluvit o "čistotě" (manželská věrnost) a "nečistotě" (řecky porneia).
- Pavel toto rozlišení dvou rovin má v
1Kor 7, 32-33: "Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen."
a v
1Kor 7,27-28: "Máš ženu? Nechtěj se s ní rozejít. Jsi bez ženy? Žádnou nehledej.
28Ale i když se oženíš, nezhřešíš."