otázka "ako vnímať homosexualitu vrodenú" má pro mě dva důležité
teologické aspekty. Nejprve ETICKÝ: co nás vede k potřebě říkat "toto
je hřích" anebo "toto není hřích"? Potřeba sudičství jako
povyšování se nad druhého, nebo teologický liberalismus, který ohýbá Bibli
kvůli tomu, aby nebyl druhý dotčen, mi oba připadají nevěrohodné. - Až se
vyrovnáme s tímto, připadá v úvahu aspekt STAROZÁKONNÉ-TEOLOGICKŹ. Ještě
jednou tady zacituji, co mě prozatím přivádí k názoru, že i vzorená h. je
hřích: "V překladech je nutno rozlišovat hebrejské slovo ACHAT, tj.
člověk, který se dopustil hříchu aktivním způsobem, a AŠAM, což znamená být
pasivně vinen, tj. pasivní hříšnost. AŠAM je hříšnost bez osobní viny, je to
záležitost příslušnosti k nedokonalému stavu."
Naprosto trefná úvaha. Aleši,děkuji. cs