Marto, odpověděl jsem vám skoro hned, ale můj příspěvek se tentokrát někam ztratil a já si toho nevšiml.
Nejprve jsem psal, že je v tomhle vlákně trochu zmatek, protože vlákno je pod článkem o psychedelicích, zatímco LC tady vnesl diskusi o "hloubce" jako reakci na jiný můj článek. Ano, jména Jana od Kříže a Terezie z Avily se obě vyskytovala v tomto článku nahoře, v tom o psychedelicích. A tam jsem oba mystiky nechtěl stavět proti sobě, ostatně to byli přátelé. Terezie je často brána do úst těmi, kdo zažívají psychedelické zážitky a libují si v tom, že jsou podobné zrovna těm jejím. Kteréžto zážitky ona ovšem nevyhledávala, prostě se jí stávaly, to je dost podstatný rozdíl oproti dnešním zážitkovým spiritualistům. Naopak byli spolu s Janem vůči takovým věcem dost kritičtí, a Jan pak tu kritiku dotáhl i teoreticky, když řekl, že si člověk na cestě duchovního vývoje musí projít temnou nocí smyslů, a i on takových fantazií být oproštěn.
Tou asistentkou jste asi myslela karmelitánku Denisu Červenkovou, řeholnici skvělou a hlubokou, ale myslím, že by s tím, co jsem napsal, souhlasila. Nenapsal jsem ostatně nic světoborného, dočtete se to i v encyklopedických heslech.