Skrze mé příspěvky nechce dávat něco najevo církev, je to jen moje iniciativa. Jsme členem poradního oboru, který se chce nad misií trochu zamýšlet, a já to ze svého rozhodnutí a někdy vnitřního přetlaku dělám z pohledu homiletického. Nemám ambici ani čas psát články vědecké, jsou to jen črty, to vím. A trochu jsem je teď rozhazoval, to je pravda. Proto se ani nedohaduji se správci stránek, pokud z nějakého důvodu neotevřou diskusi pod článkem (SPS), nebo se nějaký článek přes probíhající diskusi stane obtížně dohledatelný (zde). - A propos, vy jako religionista, myslíte si, že někdo dnes v ČR dělá misii (v mém širším slova smyslu, nemyslím tedy jen křesťanskou) dobře? Měl byste nějaký podnět?
S tím Tomášem Halíkem je to asi složitější. Můžete ho kritizovat z těch ohledů, které jste vypsal, a v tom s vámi souhlasím. Mnohé z toho, co píše i v poslední době, ve své globální proslulosti, nejsem schopen číst pro tézovitost toho psaní. Ale on asi dovede být důkladně přemýšlivý. A dovede k tomu i své studenty vést. - Vzpomínám si, jak jsem se kdysi rozčiloval nad jednou jeho knihou, jak ujíždí v biblických výkladech, a můj známý, katolický redaktor, mě vybídl, tak až tedy vyjde další kniha, ať k ní začerstva napíšu exegetickou kritiku, a tou další byla Dotkni se ran, a já z ní byl tenkrát paf, a nic defektního jsem nenašel, právě jen "hloubku". - Zaujala mě vaše myšlenka, že o "hloubce" se mluví snadno. Snadněji než navádět k přemítání o bytí a jsoucnu. A zase s vámi souhlasím. Např. k tomu ukazovala i první z mých námitek v Appendixu tohoto článku o psychedelicích.