Chtěl bych navázat na diskuzi krize/vize
ČCE o managementu - o tom, že hovořit o managementu v církvi lze (a že management není sprosté slovo), psala a referovala paní Baštecká. A že si lze brát příklad z firemního managementu, to jsme probrali během setkání členů platformy. Myslím, že jsme se shodli, že mise církve: "(srozumitelně a jasně) zvěstovat evangelium" vyznívá dost nesrozumitelně a nejasně. Ovšem vize církve vzatá z programového prohlášení synodní rady
ČCE mi nepřijde ani maličko jasnější. Dovolím si sem dát jakous-taous definici:
"Poslání (mise/prohlášení o poslání) říká jednoduše proč organizace existuje a co dělá. Nastiňuje zásadní, jedinečný účel organizace, a to stručným popsáním co organizace dělá a pro koho to dělá. Někdy také zahrnuje popis jak bude organizace dosahovat svého účelu existence, aby její poslání bylo unikátní a odlišovalo je od konkurentů a podobných organizací."
"Vize shrnuje to čím chce společnost být, popisuje budoucnost jako významně odlišnou od současnosti tím, že identifikuje hlavní dlouhodobé změny v organizaci. Je zdrojem inspirace. Poskytuje jasná rozhodovací kritéria pro následnou tvorbu základních strategických směrů a cílů."
Obojí pak má za cíl: "Obojí, jak vize, tak poslání mohou identifikovat důležité klíčové hodnoty a to, v co organizace při svém rozvoji věří. Tím, že určuje zásadně odlišný směr rozvoje od současného status quo, je cílem vize inspirovat zainteresované skupiny na tom, aby se podílely na vytváření této nové budoucnosti. Vize se stává jakýmsi „heslem“ pro zaměstnance v organizaci a zainteresované skupiny k tomu, aby podpořili rozvíjející se organizaci."
zdroj:
http://consulting.progressive.cz/?page=434
A závěrem pro insiraci, značka Coca-Cola:
Our Mission
Our Roadmap starts with our mission, which is enduring. It declares our purpose as a company and serves as the standard against which we weigh our actions and decisions.
•To refresh the world…
•To inspire moments of optimism and happiness…
•To create value and make a difference.
Our Vision
Our vision serves as the framework for our Roadmap and guides every aspect of our business by describing what we need to accomplish in order to continue achieving sustainable, quality growth.
•People: Be a great place to work where people are inspired to be the best they can be.
•Portfolio: Bring to the world a portfolio of quality beverage brands that anticipate and satisfy people's desires and needs.
•Partners: Nurture a winning network of customers and suppliers, together we create mutual, enduring value.
•Planet: Be a responsible citizen that makes a difference by helping build and support sustainable communities.
•Profit: Maximize long-term return to shareowners while being mindful of our overall responsibilities.
•Productivity: Be a highly effective, lean and fast-moving organization.